Amning

Nu är det amnings-stopp här hemma
Dags för Minna att sluta ammas om nätterna med andra ord

Jag och Minna flyttade in i lilla rummet igår
För att inte störa Sebbe eller grannarna
Mest för min egen skull så att jag inte skulle tänka på det

Sen ammade jag ur båda brösten innan läggdags
Kommer göra så ett par dagar tills mjölkproduktionen avtar
Just nu sprutar det nästan om dom inte töms

Sen var det stopp
Inget snuttande på hela natten

Det gick mycket bättre än jag förväntat mig
Trodde att Minna skulle bli helt tokig och skrika sig till sömns
Visst skrek hon lite.. Men det var inte så farligt
Och hon la sig ner själv och somnade om vid flera tillfällen

Hon var så duktig så!
Nu är det slut-ammat på nätterna!


Kommentarer
Sandra terol

Duktig hon är.. Håller tummarna :)

2011-01-27 @ 20:26:20
Therese

Tack Sandra!

Jag är glad att det verkar gå smidigt

2011-01-28 @ 08:59:45
URL: http://bebisrelaterat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0