Mätt i magen

Ja, det vart hon verkligen idag
Jag har aldrig sett henne äta så mycket som hon gjorde

3st portioner fick hon i sig
2st med banangröt
och 1 med yoghurt


Så fort hon hade ätit upp så skrek hon efter att hon ville ha mer
Jösses!

Sedan vart det pyjamas på
Amning innan sängen
Och sedan nattning

Allting var perfekt!
Nu kommer ju Minna sova hur länge som helst tänkte jag

Precis när hon håller på att somna vänder hon sig lite
Och lägger av en kräkning
Hela sängen ner-kräkad

Stackars Minnan
Tar upp henne

Då kräks hon rakt ut på golvet
Jag har aldrig sett en liten kräkas så mycket
Allt hon ätit kom upp igen
Hela pyjamasen ner-kräkad

Så det var bara till att bädda rent hela sängen
Och leta reda på en ren pyjamas

Sedan satt vi i soffan och gosade en stund
Ville att hennes mage skulle lugna ner sig ordentligt
Sedan ammade jag lite och nattade henne på nytt
Och nu sover hon sött


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0