HLR

Idag var jag till familjecentret för HLR-utbildning
Mormor och morfar var här som barnvakter

Det var jättenyttigt att pigga upp minnet lite
Endel har man ju med sig från skolan

Det var bara 4st personer
(Jag+3st till)
Hälften av vad hon brukar ha på kurs-tillfällena
Så vi fick ut mycket av pengarna kan man väl säga

Vi tränade på små bebis-dockor
Det var det som var mest intressant
Det är ju det som är mest aktuellt för en småbarns-mamma
Alla små som stoppar i halsen

Vi tränade även på tonåring/vuxen
Fy, vad tungt det är att ge kompression på en vuxen!
Hoppas man slipper göra det
Och om man blir tvungen, hoppas jag att jag inte är själv

Avslutningsvis så gick vi igenom framstupa sidoläge och heimlich manöver

En riktigt trevlig och nyttig kurs!
Den rekomenderar jag verkligen till ALLA


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0