Familjecentret

Där har vi varit och lekt idag
Tillsammans med 3st 10 månaders

Minna tycker att det är så spännande med andra barn
Hon följer dom hela tiden med blicken

Barnen hade inte riktigt kläm på att Minna var lite mindre än dom
Så man fick hela tiden hålla kollen
Bra för Minna att vara den "lugna" i en grupp
Annars brukar ju hon vara det som är sjövild

Tyvärr så vart hon lite rädd för ena pojken
Skulle jag också bli för nån som råkar kasta en leksak på mig

Dom andra barnen kröp förfullt
Och kunde gå också
Så Minna ville inte inte visa sig sämre
Hon kämpade förfullt för att försöka krypa
Men övergick till att åla istället
Då kommer man ju iaf framåt
Och är inte lika jobbigt heller

När vi fikade bjöd den ena mamman Minna på en majskrok
Minna har aldrig testat en sådan innan

Vilket minspel Minna bjöd på
Ena stunden såg det gott ut
Andra sekunden såg det ut att vara äckligt
Men hon mumsade i sig alltihopa

Så på vägen hem tänkte jag att jag skulle inhandla lite krokar
Skulle även leta reda på en flaska som Ania tipsade om igår
Minna som vägrar ta flaska

Flaskad hittade vi på Willys
Men majskrokar verkar inte finnas i Norrtälje
Kollade 3st olika butiker
Får be mamma köpa på jobbet
För där har jag för mig att jag sett dom


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0