1års kontroll

Igår var jag och Minna till BVC för 1års kontroll
Morbror Simon fick också följa med som sällskap

Karin på BVC tyckte att Minna såg jättefin ut i kroppen
Ingen tjockis-unge det här inte ^^
Alldeles perfekt enligt mamma såklart!

Vi pratade lite om Minnas sovande
(eller INTE sovande rättare sagt)
Men Karin gav mig en klapp i ryggen och sa att jag gjorde helt rätt
Det kändes verkligen skönt att höra
Bara nöta på så ska det förhoppningsvis bli lättare

Sen disskuterade vi Minnas mat-intag
Där fick vi också en klapp i ryggen
Minna får ett bra näringsintag

Minna följer sin kurva som en klocka
11070g och 76cm lång
Stora tjejen nu!

Minna kunde tydligen rätt mycket ord för sin ålder
(hej, titta, mamma, pappa, voff, mu, mjaoo...)

Minna fick helt enkelt bara massa beröm av henne
Man blir ju stolt som en tupp!

Karin tyckte även att vi skulle testa med potta åt Minna
Jösses! Det är visst inte en liten bebis jag har längre
Tänk vad fort allt rusar framåt nu

Sen var det dags för vaccin :(
Minna var duktig
Sa inget alls vid första sprutan
Men den andra är ju en svidare..
Så då fällde hon några tårar
Men sen var allt frid och fröjd igen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0