Herrestaloppet

I lördags var det åter igen dags för Herrestaloppet
Årets höjdpunkt!

I Herresta, som är ett sommarstugeområde, har min farbror med familj stuga
Där anordnas varje år något som heter Herrestaloppet
Det är precis vad det låter som, en "springtävling"

Varje år så samlas hela släkten på min farmors sida där
Fastrar, farbröder och kusiner
Och så är vi såklart med på Herrestaloppet!

Förra året kånkade jag runt på Minna i magen
Sprang/gick knatteloppet på 800m
Gick även motions-sträckan på ca 3km

Men detta år så drog jag vagnen med Minna runt i motionsklassen
Nästa år så ska hon få springa knatteloppet!

På kvällen sen så är det grillning + dans nere vid dansbanan
Det är verkligen helt underbart!

Minna var superglad hela tiden
Precis som vanligt!

Det var så kul att min faster och mina kusiner som bor i Texas äntligen fick träffa Minna
Dom kunde ju inte komma på dopet
Lite långt för dom att åka

Men på somrarna så har dom en stuga här i Sverige

Dom hade köpt en precent till Minna
Hon fick en "drag-giraff" i trä från Brio
Den är toppen att tugga på!
Tack så mycket!


Minna, morbror och min kusin Marcus
/ Med morfar och min farmor


Uppladdning inför motionsklassen (jupp, jag har färgat håret rött)

Glada motionärer


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0