Förkyld

Här sitter jag och är förkyld..
Känns lagom roligt!
Som tur är så är det helg och Sebbe är hemma och kan ta Minna
Vill ju inte smitta henne..
Så till på måndag ska jag vara frisk
Jag är frisk redan imorgon.. Det har jag bestämt!

Jag är iaf beredd utifall Minna åker på förkylningen

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina tips till förkylda småttingar
Kanske finns det fler med förkylning på ingång?
Och någon annans tips är bara nyttigt!
Så ni får gärna dela med er till mig också!


* När jag byter blöja på Minna sätter jag igång duschen och stänger dörren
På så sätt fylls rummet med vattenånga som öppnar upp andningsvägarna
Passa bara så att inte ångan är för varm

* Vid snorig näsa droppar jag i bröstmjölk.
Bröstmjölken fungerar som avsvällande och lättar upp i andningsvägarna det med.
Fungerar ju dock inte om man inte har någon bröstmjölk att använda sig av

* Koksaltlösning på pipetter.
Löser upp segt snor som man sedan suger ut med bollspruta eller näs-sug.
Jag tar även lite på en tops för att torka av runt näsan.

* Mycket vätska och sömn.
Det är väl självklart?

* Höja upp huvud-delen på hennes säng
Också det väldigt självklart eftersom att det blir lättare att andas då

* Alvedon vid feber


Kommentarer
sara

Haha a det ska jag göra!

Man tycker ju att dom gott kan sluta äta på nätterna nu!

2010-08-27 @ 21:40:54
URL: http://saralager.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0