Profylax

Igår var sista delen av profylaxen
Jag tror att jag kommer sakna kursen..
Den var så bra och lärorik!

Igår gick vi igenom förlossningens slutskede
Sista värkarna innan krystning
Hur krystning effektivast bör göras
Hur bebin rör sig och kommer ut

Sedan gick hon även igenom amning
Och hur den ska gå till

Det är väldigt mycket att tänka på
Men det känns som om det mesta faller på plats när man är där
Man behöver nog inte "plugga" förlossning
Utan bara veta hur det går till på ett ungefär
Alla förlossningar är ju olika

Sedan pratade hon om Danderydsmodellen
Något som jag och Sebbe har läst om och funderat över
Vi ska försöka boka tid på en föreläsning för den
Sen ska vi ta ställning till om vi tycker att det är något för oss

Avslutningsvis fick vi varsin akupunktur-nål i huvudet för avslappning
Vi såg ut lite som Teletubbies
Helt otroligt vad det kändes häftigt!
Hela ansiktet domnade bort och vart totalt avslappnat
Var nära på att jag somnade där på golvet

Så akupunktur som smärtlindring under förlossningen kommer jag välja!
Tror jag iaf.. Som med allt annat... Vi får se hur det blir..

Men jag tycker iaf att ALLA ska gå på babyz profylax
Förstföderskor som omföderskor
Kursen är riktigt rolig och lärorik!
www.babyz.se



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0