Sjukskriven

Jahopp då var man sjukskriven då
Både skönt och ledsamt

Idag vid 15 hade jag tid hos doktorn
Jag kände att det var dags att "kliva av"
Även om jag trivs så underbart bra på jobbet

Jag och doktorn satte oss ner och pratade
Eftersom att han inte kan skriva gravid som anledning så försökte vi hitta någon annan
Han satt med sin lilla bok och gick igenom det ena efter det andra
Lustigt nog så fanns inte foglossning med i den
Så vi enades tillslut om att skriva ryggvärk
Bara så att Försäkringskassan skulle godkänna

Sedan skrev han en mer utförlig beskrivning
Där han tog med foglossning, nedstämdhet osv..
Så det känns som om han fick med allt

Så nu är jag sjukskriven fram till 29:e november
Vad ska jag hitta på nu?
Jag kommer säkert hänga på jobbet ändå..

Doktorn sa att efter den 29:e kunde jag komma tillbaka och göra en ny sjukskrivning
Det är massa  bra!
Då behöver jag inte ta så mycket av mina "mamma-dagar"

Nu är det bara för mig att koppla av
Inte behöva stressa
Känna att jag hinner med allt jag ska göra
Det kommer bli bra det här



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0