Mitt lilla hjärta

Idag lyssnade vi på bebins hjärta
Mitt hjärta slog några dubbla slag i takt

Vilken mäktig känsla det var att höra knoddens hjärta
Den blir så mycket mer levande på det viset
Det är verkligen ett litet liv i min mage

Barnmorskan kollade först att livmodern växte som den skulle
Och det såg så bra ut så
Sedan kletade hon gel på apparaten och satte igång
Först på ena sidan.. Men där fanns ingen bebis
Sen på andra sidan.. Bingo!
Där låg det ett litet knyte med ett dunkande hjärta

Hon träffade precis på hjärtat
Så man hörde klart och tydligt det lilla hjärtat slå

Apparaten ger visst ifrån sig ett litet pipande som vi inte kan höra
Men bebin hör det
Och det var verkligen inte ett populärt ljud!
Knodden sparkade och slog emot apparaten
Vilken livlig liten krabat
Och jag som bara trodde att den sov hela tiden

Jag försökte verkligen känna sparkarna
Nu när jag både hörde dom och såg vart jag borde känna dom
Men ingenting..

Jag vill verkligen börja känna sparkarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0