Honungsmånad?

Ahh!! Är det nån mer än jag som kollar min "baby-ticker"
Det är inte klokt vad fort tiden går!

Om lite mer än en vecka är det bara 100 dagar kvar
100 dagar!
Jösses! det är helt enkelt inte klokt!

En normal graviditet brukar man säga ligger på 280 dagar
Så vid 100 har mer än två tredjedelar av tiden gått
Jag har då alltså gått 180 dagar.

Egentligen..
Tänk vad mycket tid av graviditeten som bara "spills bort"
Det var ju inte alls längesen som jag började känna sparkarna
Och för mig, var det då graviditeten blev "på riktigt"
I början är det ju inte så mycket som händer..

Iofs så tycker jag inte så mycket händer just nu heller
Bebin bökar runt där inne som vanligt
Magen verkar inte växa
(även om den säkert gör det)
Jag går inte upp i vikt
(ligger fortfarande bara + 4-5kg)
Inga nya smärtor eller krämpor har uppkommit
Jag har inga direkta problem med något alls helt enkelt

Är det kanske det här dom kallar honungsmånader?

Håret blir väldigt fint
(iaf när jag fixar det)
Hyn känns strålande
(inte då jag jobbar förståss)

Det är helt enkelt väldigt lätt att vara gravid just nu


Kommentarer
Linn Andersson

Vad mysigt Therese! Tiden går kanon fort ;)

2009-08-18 @ 14:19:20
Therese

Hej Linn! Kul att du har hittat till min "tjockisblogg". Är allt bra med dig? Jo.. Tiden gör ju det. Snart är knoddlingen här! längta

2009-08-18 @ 19:15:09
URL: http://bebisrelaterat.blogg.se/
Kim

Jag har inte haft några besvär heller, så det är ju skönt om man kan rida så länge som möjligt.

2009-08-19 @ 10:55:14
URL: http://kimlundin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0