25:e

Löningsdag!
Det betyder handla mat..
Så även idag
Stor-handling stod på schemat
 
Minna var hemma idag med
Men det hade hon inte behövt egentligen
Men.. Jag tog det säkra före det osäkra
(som jag alltid gör med henne, och jag är ju ändå hemma)
Så hon skulle ju följa med och handla också
Annars har vi passat på medans hon har vart på dagis
 
Jodå.. 
Nu har vi då storhandlat
Med en vild Minna
Och en skadad Sebbe
 
Jag har fått köra vagn
Sprungit efter Minna
Burit i och ur alla kassar ur bilen
Burit in och packat upp
Samtidigt som jag burit på Leo som har varit lite ledsen
 
Sedan har jag städat vardagsrummet
Och röjt igenom Minnas rum
 
Bra kvinna reder sig självt?
Jo.. Om karln har brutna revben så får hon allt göra det
 
Ikväll blir det en härlig fruktsallad framför favorit-programmet
Eller, jag borde väl ha nått bakat?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0