Amning

Hur tänker ni inför amning?
Hur länge tänker ni amma?
Tycker det verkar som om allt fler ger smakportioner vid 4 månader
Men rekommendationerna är ju att helamma till 6 månader
Ok, om det är ett "ersättningsbarn" då kan jag förstå smakisarna
Men förstår inte varför man inte ammar i 6 månader om man nu kan?
Jag helammade Minna i 6 månader
Sen började vi med smakisar och sedan lite matportioner
Men jag delammade tills hon var 1 år
(mestadels bara innan hon somnade på natten)
Var toppen att fortfarande kunna amma henne när hon vart magsjuk!
Då när ingenting annat gick i
Jag kommer garanterat att göra likadant när Bebblon kommer
För det var vad som fungerade bäst för mig
Dock så kommer jag testa lite mera med flaska
(Minna vägrade flaska tills hon var närmare 18mån)
Hur tänker ni inför amning?
Hur länge tänker ni amma?

Tycker det verkar som om allt fler ger smakportioner vid 4 månader
Men rekommendationerna är ju att helamma till 6 månader
Ok, om det är ett "ersättningsbarn" då kan jag förstå smakisarna
Men förstår inte varför man inte ammar i 6 månader om man nu kan?

Jag helammade Minna i 6 månader
Sen började vi med smakisar och sedan lite matportioner
Men jag delammade tills hon var 1 år
(mestadels bara innan hon somnade på natten)

Var toppen att fortfarande kunna amma henne när hon vart magsjuk!
Då när ingenting annat gick i

Jag kommer garanterat att göra likadant när Bebblon kommer
För det var vad som fungerade bäst för mig
Dock så kommer jag testa lite mera med flaska
(Minna vägrade flaska tills hon var närmare 18mån)


Kommentarer
Elli

Jag helammade mitt fösta barn i 6 månader och delammade länge. Hon vägrade flaska och napp. Det var jätte svårt att sluta amma, så med andra barnet gav vi smakisar vid 5 månader och jag delammade tills hon var 7 månader. Jag var rädd att hon skulle vara lika svår att vänja av amningen som första, men det gick jäte lätt och hon tog både napp och flaska från början. Nu med tredje gav vi smakisar vi 6 månader och jag delammar fortfarande (hon är 11½ månad). Hon vägrar både flaska och napp, så jag gissar att det blir svart att sluta amma när jag väl försöker..

2012-02-27 @ 00:34:37
URL: http://ellisdag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0