Sömn

Vi har lite trassel med sömnen här hemma
Minna sover inte hela nätterna
Hon sover oftast bara 3h i sträck
(ibland mer, ibland mindre)

Dessutom så kan hon bara somna och somna om när jag ammar
(I bilen och vagnen kan hon somna)

Hon vägrar ta nappflaska
(Har testat hur många olika sorter som helst)
Så någon välling lyckas jag inte få i henne

Gröt på kvällarna har vi testat
(Har t.o.m. köpt gröt som är speciell för att man ska klara nätterna bättre)
Men hon vaknar ändå lika ofta om nätterna

Och alla dessa sömnmetoder som finns..
5-minuters testade jag lite men den fungerade inte alls för oss
"buffning" fungerar inte heller eftersom att hon sätter sig upp när hon vaknar
Jag kan inte lägga henne utan att hon sover för då ställer hon sig upp direkt

Har köpt boken "somna utan gråt" av Elizabeth Pantley
Men jag vet inte..
Det är mest bara att man ska skriva sömnlogg
Så jag vet inte hur det ska hjälpa mig riktigt..
Har inte riktigt kommit in i boken

Jag är med detta hela tiden bunden till Minna
Sebbe kan aldrig ta en nattning..

Jag letar ständigt efter nya tips och trix som kan hjälpa oss
Men om man vill sluta amma så står det bara att man ska ge välling
Jaha? Och när barnet inte tar flaska då??

Funderar på att testa en annan metod istället
Gilla läget


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0