GOD natt?

Minna är som sagt inget "välling-barn" då hon vägrar flaska
Det är därför gröt som serveras för det mesta här hemma

Och här är något som jag irriterar mig lite på:


Varför finns det ingen gröt som är speciellt "natt-anpassad"?
Nestlé har ju välling som ska bidra till god nattsömn

Det verkar som en otroligt bra produkt!

-om man har ett barn som dricker ur flaska
Blir lite knepigt att mata välling med sked
(pip-muggen fungerar inte heller)

HiPP är dom enda som jag känner till som har en gröt för natten
Men då finns den bara att köpa i 190g glasburk
(alltså inte i pulverform)

Ska man då behöva köpa en burk om dagen?
(det beror på hur mycket barnet äter såklart)

Visserligen så står det på dom flesta gröt-paketen att det passar till alla mål
Frukost, mellanmål och/eller kvällsmål
Men det finns ingen gröt som riktar in sig direkt på kvällsmålen


Kommentarer
Kim

Har för mig att jag sett kvällsgröt nånstans, men kan inte sätta fingret på vart.

2010-10-09 @ 22:32:36
URL: http://kimlundin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0