Natti natti

Inatt har Minna sovit i sin egen säng
För första gången

Anledningen till att hon inte sovit i sin säng nån natt tidigare
Är för att hon "vaknat" och ätit varannan timme
Så för att jag skulle få nån som helst sömn fick hon stanna med mig i sängen

Men nu tyckte vi att det var dags för henne att flytta till egna sängen
Blidde alldeles för varmt för henne att sova med oss

Spjälsängen har hon sovit i på dagarna
Så hon vet att där sover man
Och hela den här veckan har vi mjukstartat på kvällarna
Ingen skräck-övergång här inte!

Hon kände på sig att det var nått lurigt över det hela
Så hon höll sig såklart vaken så länge som det gick
Tillslut vid 22 så orkade hon inte mer

Det har gått otroligt bra!
Mycket bättre än jag kunde tänka mig
Dessutom har hon bara ätit 2ggr inatt (!)
Men nu ätit ordentliga mål istället för lite smått som tidigare

Jag själv har sovit som en kratta
Haft lite separationsångest
Det har ju varit så mysigt att sova bredvid henne
Och sen har jag inte kunnat somna om efter att hon käkat
Men det får jag helt enkelt träna på

Nu ska vi iaf fortsätta ha henne i spjälsängen
Och går det så här bra så ska ju inte det vara några problem
Nästa steg blir att få henne att kunna somna själv i sängen
Men det tar vi om ett litet tag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0