Herregud!

Detta hittade jag när jag satt och "blogg-surfade"
Kan verkligen Katrin Zytomierska mena allvar?
Hur slut i huvudet får man bli i sånna fall?
FY FAN!

Jag har funderat mycket på det som doktorn sa igår. Alltså om Ringos vikt. Att han är för fet. Jag skäms. Vad är jag för mamma som utsätter mitt barn för fetma? Han är sju veckor gammal och jag har redan gjort honom till en tjockis. Det är inte alls snällt. Jag funderar på om det här har något att göra med att jag själv är ett fetto. Kan det vara så att jag undermedvetet trycker i min son mat bara för att jag inte ska må dåligt själv över min fetma? Det är ju fruktansvärt i så fall. Det kallar jag för dålig mamma.


Men nu måste vi ändra om lite grann. Både jag och Ringo måste banta. Doktorn sa att Ringo klarar en hel natt utan mat. En bebis som är sju veckor klarar tolv timmar utan mat. Vi ska inte köra på det pang bom, men vi ska ställa in oss på att succesivt mata mindre och mindre och den där ersättningen kan han glömma. En flaska om dagen får han från och med idag. Och jag? Jag vet inte vad vi ska göra med mig. Jag återkommer med det. Jag ska mejla kostdoktorn.

 

Jag hoppas att det inte är så hemskt som det verkar!


HÄR kan ni kika på en bild på hennes blogg på lille Ringo

enligt mig är han INTE DET MINSTA tjock



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0