Tröttisen

Minna sover så sött
Ligger och snarkar i spjälsängen

Jag försöker vänja in henne i sin säng
Så hon får sova där på dagarna nu till en början
På nätterna sover hon bredvid mig i sängen
Det är så bekvämt att ha henne där
Så kan jag ligga ner och amma om nätterna

Men nu får det bli lite ändring
Nu är hon en stor tjej!

Stora tjejer sover i egen säng

Det dröjer säkert ett tag innan jag kommer ha henne i spjälsängen om nätterna
Jag har väl helt enkelt blivit för bekväm
Dessutom funderar jag över hur mycket som behövs för att jag ska vakna när hon är hungrig
Måste hon börja skrika?
Just nu räcker det bara med att hon petar lite på mig så vaknar jag

Hon verkar iaf trivas i spjälsängen om dagarna
Men då sover hon redan när jag lägger henne där
Hur kommer det gå att få henne somna i sin säng?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0