Spruta

Vi har just kommit hem från bvc
Minna har fått första sprutorna

Först så mätte vi och vägde henne
62,5cm lång och 6105g

Minna såg ut att trivas på vågen
Den passade tydligen bra att ligga i
Hon låg och skrattade lite för sig själv
Kan ju vara för att hon fick vara naken också
Det är det bästa som finns!

Karin sa att det var 6st vaccin som skulle ges idag
HJÄLP!?
(Jag mitt smartskaft såg framför mig 6st stick i Minnas lår)
Men Karin fick förklara att i första sprutan var det blandat med 5 vaccin
Och sedan en extra spruta med vaccinet som inte kunde blandas
PHU!

Stackars Minna
Det såg ut att vara så obehagligt
Hon grät och grät
Gjorde säkert massa ont!
Sista sprutan är sån där rackare som svider också
Usch och fy!

Men tillslut så lugnade hon ner sig
Satt och ammade henne en stund så hon fick ordentligt med tröst

Sedan slocknade hon
Och jag kan tänka mig att hon kommer sova en bra stund nu
Hon vart helt slut
Obehaglig upplevelse det där med spruta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0