Lista

Hittade en rolig lista hos Sara

När fick du reda på att du var gravid?
Oh, det minns jag inte riktigt.. Vid påsk
Hur gammal var du? 24
Hur tog din partner det? Han hoppade och tjöt av lycka
Mådde du mycket illa?
Inte så farligt
Hade du mycket halsbränna? Fruktansvärt!
Var du känslig? Det tror jag inte
När kände du bebisens första sparkar? I vecka 21
Var du ofta orolig? Nej, inte alls tror jag
Sparkade bebisen mycket? Ja, min lilla karate-kid
När började du läcka bröstmjölk? Tyckte att jag läckte mest hela tiden
Fick du bristningar? Ja, hela magen är full av dom
Blödde du någon gång? Nej
Hur många Ultraljud gjorde du? 3st
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och smärtfri. Det vill väl alla?
Hur började din förlossning? Fick verkar på onsdagsnatt. Hon kom fredag morgon
Hur många timmar tog din förlossningen? 15 timmar från det att vi kom in till BB
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 5-6 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och sterila kvaddlar
Dragen med sugklocka? Nej men dom pratade smått om att ta till den
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? En timma ungefär
Blev det komplikationer? Nej inte direkt, hon hamnade lite i kläm på vägen ut
Vad tyckte du var jobbigast? Ingenting kändes jobbigt, bara mysigt!
Var du rädd för något? Nej
Skrek du? Nix, ingenting
Hur många var inne i förlossningsrummet? Sebbe, jag och 3 barnmorskor
Hade du någon nära med dig? Sebbe såklart
Vilken vecka födde du i? 39
Vad var vikt och längd på bebisen? 3985g och 51cm
Ammar du? Ja, jag helammar
Hur gammal är bebisen nu? 2 månader.
Vad tyckte du om förlossningen? Det var riktigt mysigt! Längtar till nästa
När kommer nästa barn? Troligtvis när Minna är runt 2 år


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0