Ultraljud

Igår var vi som sagt på ultraljud
Vilken magisk upplevelse det var!

Vi började dagen med att åka in till Stinsen i Häggvik och kolla lite kläder
Det vart bara en stor t-tröja till mig och glass
Men det är ju inte fy skam med heller

Sen åkte vi hem till Sebbes föräldrar och fikade lite

Sebbes pappa hade möjligheten att köra in oss till ultraljudet
Så slapp jag och Sebbe trassla med pendeltåg och tunnelbana

Upp och anmäla sig och sätta sig i väntrummet
Sen ropades jag in
Det var skönt at det inte vart någon försening
Utan vi kom in direkt när vi hade vår tid

På med massa kallt kladd på magen
Sen var det bara att tuta och köra


Allt såg jättefint ut på Bebisen
Så nu oroar jag mig inte längre över att jag inte gått upp i vikt

Bebin låg och sov med benen i kors och armen över ansiktet
Vilken latmask!
Läkaren försökte väcka den lilla genom att knuffa på den
Men ingen reaktion
Jag fick sitta och hosta ett par gånger
Sen vart det ännu mera knuffande
Men Bebin låg fortfarade och sov så skönt

Flera minuter senare ger den med sig och tar bort armen
Sen lägger den sig perfekt i profil
Åh, så söt den är!
Bilderna vi fick då är helt perfekta!
Ska lägga upp bilder senare..

Oh, mammahjärtat slog en liten volt

Dock låg min moderkaka för lågt
Så jag ska dit sen igen i vecka 32 och se så den lagt sig tillrätta
Annars kommer det förmodligen bli snitt

Jag hade fått för mig att bild kostade 50kr
Det är iaf vad som står på kallelsen

Men våran läkare sa att jag fick dom
"Göm dom så att ingen annan ser, det är inte alla som får så många fina bilder"

Jahopp
Då var det bara till att gömma bilderna lite och åka hem igen då
Vilken tur man ska ha

Något som är skumt var iaf hur långt gången jag var.
Hon sa nu att jag var 17+4
men när jag gjorde första ultraljudet (också en onsdag)
Var jag 10+1
Och det var 8 veckor sen..
Jag förstår helt enkelt inte!

Söt var den iaf <3


Kommentarer
Kim

Varför fick du göra ultraljud redan i vecka 10?

2009-07-06 @ 13:20:55
URL: http://kimlundin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0