Herrestaloppet

I lördags var jag, Chris, Sebbe och Eric iväg till Herresta
De var dags för årets höjdpunkt -Herrestaloppet

Jag körde ner
Chris var kartläsare i baksätet
Kunde bara gå på ett sätt
Helt galet!
Men vi lyckades iaf ta oss fram.

När jag tänkte berätta för alla att jag var gravid kom det fram att alla redan visste
Det var otroligt skönt!
Jag hade gått flera dagar och klurat på hur jag skulle säga det
Och varit nervös över hur alla skulle reagera

Men det gick ju som en dans
Alla tyckte att det skulle bli jättekul att få en till i släkten

Jag har alltid "sprungit" (gått, burit) knatteloppet med Hanna på 800m
(Hanna är min yngsta kusin från USA)
Så jag frågade även denna gången om hon ville att jag skulle följa med
Jag hade ju packat med mig springskorna i fall att
Först så sa hon att hon skulle springa själv,
Men sen kom hon på att hon nog gärna ville att jag skulle följa med ändå
Så då var det bara att ställa upp sig vid startlinjen

Fy fasen!
Aldrig mer i hela mitt liv!
Jag orkade max 400m i hennes tempo
Sen var jag helt slut
Som tur var så klarade hon av att springa vidare själv
Och jag flåsade in i mål en bra stund efter henne

Men jag hade iaf den minsta knatten i knatteloppet
Nu är Bebin inkörd och klar för kommande år

Sedan promenerade vi 2,8km i motionsklassen
Och det passar alldeles utmärkt att gå med barnvagnen nästa år
Perfekt!
Man måste nämligen komma med en VÄLDIGT bra ursäkt för att inte ställa upp
Sebbe måste ställa upp i herrklassen nästa år på 5km något..
Det ska bli kul att se sen!

Det var så mysigt att träffa hela släkten (nästan) på pappas sida
Vi ses ju bara en gång om året, på just Herrestaloppet

Maud och jag pratade om bebin
Hon berättade om hur det var när hon var gravid med Arvid och Klara
Det är spännande att höra hur andra har upplevt graviditeten och förlossningen
Då vet man på ett ungefär vad som väntas..

Klara hade redan planerat vad hon ska handla för kläder till bebin sen
Byxor om det blir en pojke och klänning om det blir en flicka
Vad söt hon är

Hanna, min lilla ängel var lika go som vanligt

Jag tror att man kommer närmare varandra om man inte ses så ofta
För jag blir alltid lika varm i kroppen när jag träffar släkten
Och vi hinner aldrig lessna på varandra
Bara längta till nästa gång vi ses

Tack allihopa för en underbar lördag!





Kommentarer
Stefanie

Haha, jag antar att det är Sebbe på den nästsista bilden, på knä med armarna uppåt..? Snygg. :P

2009-07-28 @ 10:15:29
URL: http://stageofcrime.blogg.se/
Therese

Haha.. Ja, det är det.. Vi spelade Vollyboll på kvällen..

2009-07-28 @ 22:05:34
URL: http://bebisrelaterat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0