Förlossningsberättelse del 1- dagarna innan

Det är så mycket man vill få med i en förlossningsberättelse
Så jag tar och delar upp i olika delar
Man kan ju inte orka läsa ett blogginlägg som är gigantiskt med ren text

I onsdags var allt som vanligt
Sebbe åkte till jobbet
Och jag satt hemma och stickade

Sebbe ringer från jobbet och är orolig
Han frågar hur jag mår och om jag ska åka hem
Jaha? mig är det inget fel på..
Han behöver inte komma hem.. Jag mår ju bra
Men han kommer ändå hem, finner ingen ro på jobbet

Så när han kommer hem går vi ner på stan och julhandlar lite
Allt är som vanligt

När vi kommer hem får jag någon lustig känsla i kroppen
Jag springer runt och packar BB-väskan så att den är klar
Plockar ordning på journaler och fixar

Vid 23 när vi går och lägger oss känner jag att jag har lite som mensvärk
Hmm.. Kan det vara värkar som kommer?
Ligger och verkligen känner efter
Jodå.. det där är nog värkar..
Klockar värkarna som kommer med 3min mellanrum och håller i sig i 30sek
Tror att jag har någon form av vattenavgång men är osäker

Ringer och pratar med danderyd
Eftersom att mina verkar inte är starka så ordinerar hon vila, värme och alvedon
Så jag ställer mig i duschen och försöker slappna av
Det vart ingen sömn den natten

På torsdagen har värkarna glesnat
Nu kommer dom med ungefär 10min mellanrum och håller i sig i ca 1 min
Så jag försöker sova lite mellan värkarna.

Kräks ett par gånger under torsdagen
Och även där någon form av vattenavgång
Även slemproppen kommer i bitar under dagen
Pappa kommer och kollar till mig vid lunch
Han tycker att jag ser sjuk ut och ställer diagnosen "en släng av influensan"
Jahopp.. Tack då!

Vid 17 igen kommer pappa tillbaka
Jag har bett honom köra in oss till BB
Jag vill in och göra en koll

Ringer BB och får höra att det är fullt
Finns ingen plats för oss
Hon frågar om hon ska ringa till ett annat sjukhus
Men om jag orkar kan jag testa ringa igen om en timma
Så det gör jag..

Ringer igen och får höra samma sak igen
"Testa ring om en timme igen om du klarar av det"

Vid 19 när jag ringer talar hon om att dom precis håller på att städa ur ett rum
Jag är välkommen in
Åhh.. Äntligen!
Vad skönt det ska bli att slippa vara hemma och vara orolig

På vägen in avtar värkarna lite mer
Jaha.. Tur att pappa kör då så att vi kan åka hem igen
Pappa tippar på att vi är hemma till 11 igen
Och jag håller med

Pappa åker iväg och tar en fika medans vi kliver in på BB


Kommentarer
Sandra

Väntar ivrigt på fortsättning.. =) KRAAAM!

2009-12-02 @ 16:25:41
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/
Patricia

Ååh, spännande! :D

2009-12-04 @ 00:44:06
URL: http://smokingcankill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0