Slutkörd

Nu är vi tillbaka efter tjockisgympan
Och jag är helt slutkörd!

Det var bara jag och Elina idag
Vad mysigt!
Och då behövde vi inte vara nervösa inför alla andra

Hon började lätt med lite olika andningsövningar
Uppvärmning med yogainspirerade ställningar
"Känner ni er varma nu?"
"Jag känner mig redan slutkörd!"
Fy vad otränad jag är!
Redan efter uppvärmningen svettades jag för fullt

Sedan över till Afrikanska dansen
"Skrämma bort storken"
"Prata med jorden"
"Soldansen"
"Vandra genom vassen"
"Ta på sig stövlarna"
"Bygga en bro"
Ja, nu har jag full koll på afrikansk dans

Ner på mattan för styrketräning
Pust och stön..

Lite dans igen
Hon såg väl att jag höll på dö där på mattan
Armhävningar och annat tjaffs

Sedan balansövningar
Även dom väldigt yogainspirerade
Balansen är väl inte vad den borde vara om man säger så
Men jag ramlade iaf inte *stolt*

Sedan körde vi igenom dansens alla 3 block
(Dansen var uppdelad i 3 block på nått vänster)
Nu började vi hajja vad det handlade om
Tog om 3 gånger
Tur att vi kom ihåg stegen eftersom att ledaren var lite yr
Fick visa henne tillrätta lite

Tillsist avslutade vi med att sträcka ut oss på mattan
Avslappnande meditation

Hur lätt tror ni det var att ligga och slappna av?
Jag hade en liten knoddling inne i magen som ville fortsätta dansa
Så ingen lugn stund i magen
Kul att det var någon mer än jag som upskattade dansen

Nästa gång kommer jag och Elina vara bäst!
Nu kan vi redan alla stegen
Dessutom skulle vi få ett gratis pass
Eftersom att ledaren som sagt var väldans virrig idag

Toppenkul var det iaf!
Hoppas att Agneta har möjlighet att byta fler onsdagar med mig
Det här vill jag verkligen fortsätta med!


Kommentarer
Kim

vart är den gympan då?

2009-08-20 @ 10:55:52
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Kim

Jag tror inte på allt det där snacket om vad man INTE får äta och vad man får äta. Beror på vad det gäller, i vissa fall är det självklart - såsom alkohol, nikotin, droger och koffein osv. Jag äter det jag är sugen på, men med sunt förnuft. :)

2009-08-20 @ 20:55:53
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Kim

Det kan ju färsk kött, fågel, fisk också. Man kommer nog långt på sunt förnuft. :)

2009-08-20 @ 21:20:53
URL: http://kimlundin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0