Sebbe-beskyddaren

Sebbe oroar sig för minsta lilla
Väldigt överbeskyddande

Jag har tidigare haft lite blodblandade flytningar
Inget som jag direkt reflekterat över
Men idag hade jag det hela dagen
Och då vart jag lite fundersam

Sa till Sebbe att jag skulle ringa och kolla upp det när jag slutat jobba
Men Sebbe vart jätteorolig och ville att jag skulle ringa direkt

"Jag kan ju inte ringa när jag är på jobbet, det får vänta"
"Men tänk om det är nått farligt då?"
"Äh.. Det är nog ingen fara"

Tillslut bestämmer sig Sebbe för att själv ringa och kolla upp det
Måste ha låtit väldigt roligt för damen i andra änden..
"Jo, det är så här... Min sambo..."
Hon måste trott att jag var en riktig fegis
När det egentligen är Sebbe som är det

Hur som helst
Gynekologen han pratade med sa att det var rätt vanligt
Ville jag veta säkert att det inte var någon fara så fick jag numret till danderyd

Nu vart Sebbe lugn
Han tyckte iofs att jag skulle ringa Danderyd
Men han gick med på att vi skulle ringa om det vart värre
Och dessutom ska vi till BM nästa vecka


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0