Havandeskapsförgiftning

I tidigare "vecko-inlägget" stog det om havandeskapsförgiftning
Och att det drabbar ungefär 2%

Min mamma hade havandeskapsförgiftning
Dock när hon väntade tredje barnet
Vilket inte är så vanligt tror jag?

Så ett tag gick jag och oroade mig över om jag skulle få det

Chansen blir lite större om ens mamma haft det innan
Och om man är förstföderska
Dessutom huvudvärk kan vara ett tecken (vilket jag hade ofta i början)

Men jag har pratat med min barnmorska om det
Och hon säger att chansen är liten just eftersom att mamma fick den med tredje barnet
Så hon skrev inte ens med det i min journal
Så nu kan jag lugnt andas ut

Men kommer ändå att hålla kollen
Så fort jag skenar iväg i vikt så kommer jag bli orolig

Som tur är har jag knappt gått upp nått i vikt ännu
Det är ingen tjockisbebis i min mage inte


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0