Danderyd

Igår fick jag gå hem från jobbet
Min mage gjorde ont

Eva.J på jobbet hörde om hur jag hade ont i magen
Hon förstog att jag ville hem till mamma
Så hon fixade ersättare till kassan
Och tog över mitt pass i förbutiken
Tack så snällt!

Väl hemma hos mamma försökte jag ringa mödravården
Men telefontiden var stängd
Så då ringde jag till Danderyd istället
Vart omkopplad flera gånger
Tillslut fick jag rätt nummer att ringa

Numret gick till Obstetriska
Så jag fick prata med en kvinna där och förklara hur det kändes

Hon sa att hon ville att jag skulle komma in
Så jag fick en tid direkt

Packade ihop mamma och lillasyster som sällskap
Klädde på mig lite rena kläder
Samlade ihop alla papper
Och så bar det iväg in till Obstetriska

Det första vi gör när vi kommer dit är att gå vilse
Dom håller på att bygga om och hinner inte sätta upp nya skyltar
Smidigt

Tillslut hittar vi rätt
Dessutom hittar vi en skylt som säger att bara en anhörig får följa med in
Pga svininfluensan som härjar
Så jag fick gå in själv
Varken mamma eller Christine ville stanna utanför själv

Jag fick sätta mig ner och fylla i lite papper
Och direkt när jag var klar vart jag kallad till ett rum

Där inne var det bara till att lägga sig på sängen
Barnmorskan spände fast mätintrument på magen
Sen fick jag en knapp att trycka på när bebis rörde på sig
Sedan lämnade hon rummet
Där skulle jag få ligga i 15-20min

Vilken evighet det tog
Det enda som hördes var bebis hjärtljud

Äntligen kom barnmorskan tillbaka, denna gång en ny dam
Hon sa att kurvan såg väldigt fin ut
Bättre än vad dom hade förväntat sig eftersom bebis fortfarande är så liten
Dom kunde alltså inte hitta någon orsak till mitt magont

Jag fick springa iväg och lämna ett kiss-prov

Sedan fick jag vänta en stund inne i rummet igen
Efter en tids väntan kom en man in, kvinnoläkare stog det på hans bricka
Han kände efter på magen och försökte luska ut vad som var tokigt
Men han kunde inte hitta något som var kopplat till graviditeten
Så jag fick åka hem
Bebis är fullt frisk och välbehållen!

På väg hem hör jag av mig till Eva igen och talar om hur det gick
Hon är så snäll så hon erbjuder sig att jobba för mig dagen efter
Så idag får jag vara hemma och ta det lugnt och vila magen
Tack så jättemycket Eva!

Det vart en väldigt händelserik dag igår


Kommentarer
Patricia

Skönt att höra att bebis mår bra! :) Vilken vecka är du i nu? Ännu en blogg för mig att följa, yeeeey ;) Tycker du får slänga upp en bild på lilla maggen på facebook iaf ;) Massa kramar

2009-08-30 @ 09:39:27
URL: http://smokingcankill.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet hos oss

Välkommen till vår vardag

RSS 2.0